Kilpailut

1. Eräviikon hihamerkin 2023 suunnittelukisa

ks. ohje alla 


2. Eräviikko 2022 videokisa 

Tehkää max. 1 minuutin esittelyvideo Eräviikkonne toteutuksesta. Osallistuminen kisaan mp4-muotoisella videolla. 

Hihamerkissä ja videossa voi näkyä yksi tai useampi Etelä-Karjalan Eräviikon teema: 

  • erätaidot 
  • eteläkarjalainen luonto 
  • luontoliikunta 
  • perinteet 

Kisoihin voivat osallistua kaikki mukaan ilmoittautuneet koulut ja varhaiskasvatusyksiköt. Molempiin kisoihin voi osallistua lähettämällä työt 11.3.2022 mennessä toimisto@eklu.fi. Lähettää voi yhden työn/ryhmä/kisa. 

Voittajat valitsevat raati, joka koostuu Eräviikon järjestäjistä ja suojelijasta. 

Hihamerkkikisan voittajasta tehdään vuoden 2023 Eräviikon hihamerkki, jota osallistujat voivat tilata. 

Videokisan voittajille järjestetään ryhmän luontoseikkailupäivä kevään 2022 aikana. 

Lähettämällä työn kilpailuihin tekijä antaa samalla EKLU:lle oikeuden hyödyntää sisältöä Eräviikon viestinnässä.


Eräviikon hihamerkki 

Tehtävä:  

Ideoi ja toteuta persoonallinen Eräviikon merkki/tunnus. Voittajaksi valittua merkkiä käytetään seuraavan vuoden Etelä-Karjalan Eräviikon yhteisenä hihamerkkinä.  


Toteutus:  

●  Tee merkki mustavalkoisena piirtämällä tai graafisella piirto-ohjelmalla A4-kokoisena pystysuuntaisesti (voi olla myös A5 tai A6 kunhan kuvasuhde on sama). 

● Älä lisää mitään tekstiä merkkiin vaan huomioi ja jätä sille tilaa ylä/alareunaan (teksti: Etelä-Karjalan Eräviikko + vuosiluku)! 

● Voit tehdä aluksi useita pieniä luonnoksia ja antaa ideallesi aikaa  

● Kun valitset parhaan ideasi luonnostele se käsin paperille tai piirrä koneella piirto-ohjelmalla kuten vain haluat. Pyri tekemään huolellinen ja pelkistetty esitys mikä kestää pienentämistä sekä suurentamista.  

● Muista lopullinen tunnus on hyvä saattaa digitaaliseen muotoon valokuvaamalla tai skannaamalla. 

● Voittajakuva jälkikäsitellään painettavaan muotoon ja siihen voidaan lisätä Eräviikon sinistä väriä. 

ESIMERKKEJÄ KUVAN JA TEKSTIN LOPULLISESTA ASETTELUSTA 

Lisäohjeita: 

● Mieti millainen on hyvä logo tai liikemerkki?  

● Hyvä tunnus toimii monessa koossa ja sen visuaalinen ilme ei kärsi vaikka sen koko muuttuisi 1cm - 1m välillä.  

● Hyvä tunnus on tarpeeksi pelkistetty, jotta sen sanoma pääsee tehokkaasti esille. Tyylittely lisää merkin huomioarvoa ja helpottaa sen käyttöä eri tarkoituksiin esim. painaminen kankaalle ym.