Luennot ja työpajat

Asiantuntijaluento on tiivis tietopaketti työyhteisön työhyvinvointiin liittyvistä teemoista, kuten terveydestä, painonhallinnasta ja työssä jaksamisesta. Luentojen ja työpajojen yhdistelmät ovat tehokas tapa lisätä kiinnostusta omaa terveyttä kohtaan.

Luennot ja niiden pituus voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeen ja aikataulun mukaan. Luentoihin voidaan joustavasti yhdistää myös käytännön liikuntaa, esimerkiksi 45 minuutin luento + 30 minuuttia ohjattua liikunta. Parhaiten kiinnostuksen omaan hyvinvointiin herättää esimerkiksi Inbody-kehonkoostumusmittausten ja luennon yhdistelmä.

Uusi normipäivä -työpaja

Uusi normipäivä on työpaja, jonka avulla löydätte juuri teidän työyhteisöönne sopivia tapoja lisätä liikettä ja aktiivisuutta työpäivään.

TYÖPAJAN TULOKSENA

  • Ajatus kulkee paremmin.
  • Uupumuksen ja stressin kokemukset vähenevät.
  • Tuotteliaisuus kasvaa.
  • Palautuminen tehostuu.
  • Työn imu lisääntyy.

Uusi normipäivä on erinomainen ohjelmanumero esimerkiksi työhyvinvointipäivään. Sen kesto on noin 2 tuntia. Työpaja koostuu johdatuksesta aiheeseen sekä yksilö- ja ryhmätyöosuudesta. Tarvittaessa osuudet voi jakaa eri päiville tai kokonaisuudesta voi toteuttaa ainoastaan vaikkapa ryhmätyöosuuden. 

Tilaa EKLU vetämään henkilöstöllenne Uusi normipäivä -työpajaa!

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Liikunta työhyvinvoinnin tukena (1-2 h)

Liikunnan tutkitut terveysvaikutukset ovat selkeitä. Liikunta lisää fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia. Säännöllinen kohtuutehoinen liikkuminen tuo positiivista energiaa ja saa voimaan paremmin.

Jos haluat parantaa mielialaa, terävöittää ajatuksia sekä palautua ja nukkua paremmin, on aika pohtia, mitkä ovat tämänhetkiset arvosi ja onko liikunta luonnollinen osa arkeasi.

Buustia ravinnosta (1-2 h)

Osallistuja tunnistaa keskeiset terveyttä edistävän ravitsemuksen osatekijät sekä peilaa omia tottumuksiaan niihin.

Meistä moni on kokeillut eri dieettejä painon pudottamiseksi, mutta tutkimusten mukaan pysyvät elintapojen muutokset ovat painonhallinnan perusta. Syömällä oikein ja oikeaan aikaan voi hallita painoa rennosti suuremmin stressaamatta, parantaa unta ja nopeuttaa palautumista.

Hyvä ateriarytmi ja tasokas ravinto on kaiken perusta. Ruokavalion kulmakivi on monipuolinen perusruoka, joka sisältää runsaasti kasviksia. Tämä yhdistettynä tasaiseen ruokailurytmiin vähentää napostelua. Kun ajatukset jääkapista vähentyvät, on se merkki siitä, että perustekemisesi on oikealla linjalla.

Ravintoluento käsittelee painonhallinnan perusteita ja ohjaa kuulijat löytämään oman tavan elintapamuutoksiin.


Uni ja palautuminen (2 h)

Työrytmi on monissa ammateissa joskus epämääräinen. Hyvälaatuinen uni antaa hyvän työvireen. Kun työ- ja yksityiselämän rajat hämärtyvät, voi siitä johtuva stressi heikentää unen laatua.

Jos työ tai muut tekijät häiritsevät palautumista ja unta, ne rikkovat tärkeän levon ja rasituksen rytmin, joka on osa biologista järjestelmäämme.

Työntekijälle tämä tarkoittaa ongelmia keskittymistä vaativissa tehtävissä ja vaikuttaa myös mielialaan ja muihin asioiden hallintaan.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous:

Karoliina Ahtiainen
Terveysliikunnan kehittäjä 
karoliina.ahtiainen(at)eklu.fi
p. 050 301 9017